Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over onze cookies.
Tekst A A+

Coronavirus: aangescherpte maatregelen

In de thuistoediening van medicatie bij onze patiënten staat veiligheid voorop. Voor zowel de patiënt als de zorgverlener. Wat betekent de actualiteit rondom het coronavirus voor de zorgverlening van ApotheekZorg?

Lees verder

Bezorging van post en pakketten

Om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen tekent de PostNL bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst.

Lees verder

Digitaal voorschrijfportaal

Wilt u medicatie voorschrijven voor uw patiënt? Gebruik het digitaal voorschrijfportaal AZ-net, speciaal voor zorgverleners.

Meer informatie

Coronavirus: aangescherpte maatregelen

In de thuistoediening van medicatie bij onze patiënten staat veiligheid voorop. Voor zowel de patiënt als de zorgverlener. Wat betekent de actualiteit rondom het coronavirus voor de zorgverlening van ApotheekZorg?

ApotheekZorg stelt alles in het werk om haar zorgverlening zo goed en veilig mogelijk te blijven uitvoeren. De situatie rondom het corona virus dwingt ons om in geval van krapte in de personele bezetting voorrang te geven aan zorgverlening bij spoedeisende en levensbedreigende situaties Dit betekent dat u voor een andere therapie / geneesmiddel mogelijk te maken krijgt met langere doorloop en levertijd dan u van ons gewend bent. Wij danken u voor uw begrip hiervoor.

In principe gaan alle thuistoedieningen door ApotheekZorg door. Naast veiligheid is namelijk ook de continuïteit van de zorgverlening belangrijk voor onze patiënten. Het team van ApotheekZorg neemt wel extra hygiënemaatregelen. Ook hierin volgen wij het advies van het RIVM. Op de site van het RIVM vindt u actuele informatie.

Wat betekent dit concreet?

  • Voorafgaand aan ieder huisbezoek bellen we onze patiënten met de vraag of ze ziekteverschijnselen hebben; 
  • Wij vragen ook of er iemand in de directe omgeving van de patiënt mogelijk klachten heeft of besmet is met het Coronavirus (COVID-19);
  • We verzoeken of er niet meer dan 1 familielid, mantelzorger aanwezig is tijdens de behandeling;
  • Indien wij een patiënt in een instelling bezoeken vragen wij of het mogelijk is de patiënt op zijn of haar eigen kamer te behandelen;
  • Patiënten met ziekteverschijnselen bezoeken wij met de juiste kledingvoorschriften zoals een mondmasker en handschoenen en indien nodig een schort en spatbril;
  • De gezondheid van onze eigen zorgverleners houden wij nauwlettend in de gaten;
  • We schudden geen handen;
  • Wij volgen nauwgezet de informatie en voorschriften van het RIVM.
  • Als wij op bezoek zijn geweest vragen wij de patiënten ons op de hoogte te brengen als zij binnen 14 dagen na ons consult de volgende symptomen ontwikkelen:
    • Koorts
    • Hoesten
    • Benauwdheid
    • Kortademigheid
    • Of indien iemand in de directe omgeving besmet is geraakt met het Corona virus (COVID-19).

Heeft u vragen of maakt u zich zorgen?

Neem contact met ons op via bladel@apotheekzorg.nl. Wij helpen u graag!


Geef uw mening