Veelgestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn pakket?

Wanneer je de PostNL app hebt geïnstalleerd, krijg je automatisch een melding wanneer jouw pakket geleverd wordt.

Apple App Store Google Play

Terug naar boven

Ik heb een recept/aanvraagformulier, hoe stuur ik deze naar ApotheekZorg?

Volg de instructie onder het kopje "Ik heb mijn recept meegekregen" op de "Hoe kan ik stoppen?" pagina.

Terug naar boven

Kan ik mijn recept/aanvraagformulier ook ophalen bij mijn eigen apotheek?

ApotheekZorg is een landelijk werkende apotheek die een overeenkomst heeft gesloten met alle zorgverzekeraars. Dit betekent dat de Stoppen met Roken medicatie via ApotheekZorg volledig wordt vergoed.

Neem voor meer informatie over levering en vergoeding contact op met uw eigen apotheek.

Terug naar boven

Hoe kan ik mijn levering annuleren?

U kunt uw bestelling annuleren door het contactformulier in te vullen op deze website.

Geeft u op het formulier aan, dat u uw bestelling wilt annuleren en waarom. Dan zorgen wij ervoor dat de annulering in orde wordt gemaakt.

Mocht het zo zijn dat uw pakket al onderweg is dan kunt u het pakket weigeren aan de deur. Het pakket komt dan weer retour naar ApotheekZorg.

Terug naar boven

Waarom heb ik maar een deel van mijn levering ontvangen?

In de meeste gevallen ontvangt u niet in één keer de volledige kuur van 12 weken die uw behandelaar heeft voorgeschreven. Wij leveren een kuur in meerdere leveringen. Deze informatie kunt u ook nalezen in de informatiefolder die wordt meegestuurd bij uw eerste levering.

Terug naar boven

Waar vind ik meer informatie over het geneesmiddel?

Bij uw eerste levering ontvangt u een informatie folder over het geneesmiddel.

Voor meer informatie kunt u ook de bijsluiter doorlezen, deze kunt u vinden in de verpakking van het (genees)middel.

Terug naar boven

Wanneer kan ik mijn levering verwachten?

ApotheekZorg levert uw (genees)middel via PostNL. U kunt uw pakket volgen via van de PostNL app. Deze kunt u downloaden via Apple App Store en de Google Play Store.

Let op: U kunt uw pakket alleen volgen als de gegevens van uw account 100% overeenkomen met de gegevens van uw pakket. Zodra PostNL het pakket heeft ontvangen van ApotheekZorg kunt u uw pakket volgen via de PostNL app.

Terug naar boven

Wat is de levertijd?

Uw medicatie wordt doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen aan PostNL aangeboden.

Terug naar boven

Wat gebeurt er met mijn levering als ik niet thuis ben?

De bezorger van PostNL biedt het pakket aan op uw adres. Mocht u niet aanwezig zijn dan wordt het pakket naar een afhaallocatie bij u in de buurt gebracht. PostNL informeert u hierover met een kaartje in de brievenbus of via de PostNL app. Houd er rekening mee dat het pakket maximaal 1 week op de afhaallocatie blijft liggen.

Terug naar boven

Kan ik mijn levering laten bezorgen op een afhaalpunt?

Helaas is het niet mogelijk om het pakket direct naar een afhaallocatie te sturen.

Terug naar boven

Ontvang ik nog een vervolglevering?

Op het informatiekaartje bij uw levering staat aangegeven of u nog een vervolglevering ontvangt.

Terug naar boven

Hoe dien ik een klacht in over een beschadigde levering?

Vervelend dat uw levering niet naar wens is verlopen. Vul ons contactformulier in, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Terug naar boven

Vergoed mijn zorgverzekeraar de Stoppen met Roken middelen?

Eén keer per kalenderjaar wordt een Stoppen met Roken kuur (maximaal 12 weken) vergoed uit uw basisverzekering. Deze stoppoging valt niet onder uw eigen risico.

Terug naar boven

Wordt een verlenging of een 2e stoppoging vergoed?

U krijgt één stoppoging per kalenderjaar vergoedt van de zorgverzekeraar. Een volledige kuur duurt 12 weken. Een tweede stoppoging in hetzelfde kalenderjaar wordt door geen enkele zorgverzekeraar vergoed.

Indien uw behandelaar een verlenging adviseert is het mogelijk om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Hiervoor gelden wel strikte voorwaarden. Zo moet een verlenging naadloos aansluiten op de reeds geleverde kuur.

Terug naar boven

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

U kunt de wijzigingen van uw gegevens doorgeven aan het Stoppen met Roken ZorgTeam via ons contactformulier. Wij zorgen er vervolgens voor dat de juiste gegevens in ons systeem komen te staan.

Terug naar boven

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Uw privacy is belangrijk voor ons. In ons Privacy Statement wordt uitgelegd welke persoonsgegevens ApotheekZorg verwerkt en met welk doel. Bekijk het Privacy Statement van ApotheekZorg.

Terug naar boven

Kan ik mijn pakket retour sturen?

Indien u uw pakket wil retourneren neem dan contact op met ons Stoppen met Roken ZorgTeam via ons contactformulier.

Terug naar boven

Ontzorging van A tot Z bij complexe geneesmiddelen


© ApotheekZorg 2024
| ApotheekZorg op social media: